FAQ - často kladené otázky


Čo je to E-mail ?

E-mail (Electronic Mail) alebo Elektronická pošta je služba, ktorá umožňuje používateľom internetu vzájomnú výmenu najrôznejších správ, ktoré obsahujú napríklad text, obrázky, súbory, audio a video záznamy atď. Komunikácia pomocou e-mailu je dnes pre väčšinu ľudí samozrejmosťou.

Čo je to webmail?

Webmail je webová aplikácia, ktorá umožňuje používateľom pristupovať k ich e-mailovým schránkam prostredníctvom webového prehliadača (Internet Explorer, Firefox, ...). Na rozdiel, napr. od programu Outlook, ktorý sa spúšťa na počítači, pomocou webmailu je možné pristupovať ku svojej pošte kdekoľvek na svete, ak máme pripojenie k internetu. Zároveň nezáleží na platforme Windows alebo Linux, pre prácu s poštou postačí bežný internetový prehliadač.

Čo je to poštový klient?

Poštový klient je program, s ktorým používateľ bezprostredne a priamo pracuje s elektronickou poštou. Pomocou tohoto programu používatelia píšu nové správy, čítajú došlé správy, odpovedajú na ne, mažú, ukladajú, tlačia alebo inak ďalej spracovávajú. Klientský program elektronickej pošty (poštový klient) tiež sprostredkúva odosielanie nových správ.

napr. Outlook Express, Mozzila Thunderbird alebo weboví klienti (Z-mail)

Čo znamená POP3, SMTP a IMAP?

Ak je Vám zaslaná poštová správa, je uložená na serveri zvanom POP3 server. Po pripojení na server pomocou poštového klienta sú tieto správy stiahnuté do Vášho počítača.

SMTP je jednoduchý protokol pre odosielanie a prenos pošty medzi poštovými servermi. Býva prevádzkovaný na porte 25 (bez SSL).

S IMAP protokolom je možné pristupovať k pošte odkiaľkoľvek z internetu. Protokol IMAP ponechá poštu na serveri, takže je možný prístup k e-mailom z rôznych miest (z domu, z práce a pod.).

Protokoly IMAPS, SMTPS a POP3S sú zabezpečené verzie výššie popísaných protokolov.

Ako nastaviť protokol IMAP ?

Pre nastavenie použite rovnaký postup ako v prípade protokolu POP3, len si vo svojom e-mailovom klientovi vyberte typ pripojenia - IMAP. Názvy serververov pre prichádzajúce a odchádzajúce e-maily zvoľte nasledovne:

server prichádzajúcej pošty: pop3.nazov-domeny.sk
server pre odosielanie pošty: smtp.nazov-domeny.sk

Môžem posielať správy viacerým adresátom?

Áno, zadaním kľúčového slova v adresári sa Vám zobrazia výsledky vyhľadávania. Pri zobrazení napr. 10 položiek potom môžete do poľa Komu: alebo Kópia: vložiť ľubovoľný počet adries.

Aké sú limity pre zasielanie správ viacerým adresátom?

V prípade využitia poštového klienta je limit pre príjemcov na jednu správu - 1000 adresátov. Ak je použité webové rozhranie webmail, je limit pre príjemcov na jednu správu - 150 adresátov.

Môžem zo správy pridávať mená do adresára?

Táto možnosť nie je v súčasnej dobe povolená. Môžete však na adresu kliknúť pravým tlačidlom myši, uložiť ju do schránky a následne ju vložiť do adresára. SquirrelMail sa neustále vyvíja a táto funkcia môže byť v budúcnosti k dispozícii.

Akú veľkú prílohu môžem odoslať?

Maximálna veľkosť prílohy, ktorú je možné odoslať pomocou služby Z-mail je 20 MB.

Zabudol som heslo do svojej e-mailovej schránky?

Heslo ku konkrétnej e-mailovej schránke nie je už po nastavení možné zistiť. Riešením je prihlásenie cez webové rozhranie Z-Mail na adrese http://webmail.nazov-domeny.sk do hlavnej schránky postmaster@nazov-domeny.sk a zmenit heslo konkrétneho mailboxu v sekcii Správa domény. Heslo do hlavného poštového účtu - postmaster nájdete v Centre administrácie svojho zákazníckeho účtu.


Poradíme Vám

Pripravili sme pre Vás niekoľko videoututoriálov, ako si vytvoriť schránku alebo ako si nastaviť poštu na svojom počítači.

 

Neviete ako si objednať firemný e-mail s doménou?
Pripravili sme 3 jednoduchých sprievodcov objednávkou.

 

Prezrite si fotogalériu ukážok vzhľadu Webmailu.

 

 

 

Kontakt

ZONER, s.r.o.
Kopčianska 94
851 01 Bratislava
+421 2 682 659 86

 

 

TOPlist

Firemný e-mail